Līgas Kāpostas pieredzes stāsts

 

 

 

 

 

 

Foto no personīgā arhīva

 

Kā jūs nonācāt pie idejas iegūt papildu zināšanas?

Ikdienā strādāju par reklāmas projektu vadītāju Vidzemes televīzijā un tiek plānoti dažādi, ar video lietām un TV produktiem, saistīti projekti. Pie idejas paplašināt zināšanas nonācu savā darba vietā. Visam kolektīvam piedāvāja šādu iespēju un katrs varēja izvēlēties to, ko grib mācīties. Pati zināšanas visu laiku iegūstu, paralēli apmeklējot dažādus kursus.  Rezultātā lielākā daļa bija izvēlējusies apgūt kursu, kuru pasniedza Dāvis Doršs.

Ar ko Jūs uzrunāja Atvērtā Universitāte?

Uzrunāja veids kā var mācīties – konkrēts kurss, kuru var apgūt neatkarīgi no tā, vai esi Vidzemes Augstskolas studens vai neesi. Izvēlējos kursu “Multimediju žurnālistika”, jo mans mērķis bija izprast montāžas principus un iemācīties montēt. Bija ļoti laba iespēja apgūt to augstskolā un arī laba iespēja saprast, kā ir strādāt ar lieliem projektiem citos medijos.  Kursa sākumā, kad stāstīja par visām tehnikām, man tā bija “Ķīnas ābece”, jo ikdienā nav nācies izprast katras tehnikas specifikāciju.

Neliels mīnuss bija tas, ka bijām dažādi kursi kopā. Bija tādi, kas jau bija pie pasniedzēja studējuši un saprata uzreiz, ko stāsta. Savukārt mums bija pluss, ka mēs no televīzijas jomas vairāk sapratām no praktiskā viedokļa: kā tiek plānotas filmēšanas, projekti utt.

Kādus kursus Jūs apguvāt? (Vai kaut ko apgūstat arī šobrīd)?

Vairāki kolēģi izvēlējāmies kursu “Multimediju žurnālistika”. Tā kā esmu reklāmu projektu vadītāja, tad filmēšana un montēšana lieti noder, jo tā tu vairāk zini, ko prasīt no operatora un žurnālista. Es domāju, ka noteikti Atvērtajā Universitātē vēl apgūšu kādu kursu: komunikācija, projektu vadība, vadības principi, dažādas valodas. Tas būtu tas, ko vēlētos apgūt.

Kas no apgūtā Jums licies visnoderīgākais? 

Izaicinājums bija tas, ka visi esam strādājoši cilvēki. Viena lieta ir aiziet uz lekcijām, izbrīvēt šo laiku, otra - mūsu grupai savākties kopā un izdarīt darbus. Ja studenti var vakaros un citās lekcijās satikties un izrunāt visu, tad mums tas bija grūtāk, jo katrs devās uz savu pusi darba nolūkos. Tādēļ mūsu darba grupa nāca uz darbu sestdienās un svētdienās - filmējām, montējām. Lielākais ieguvums bija iespēja gūt pieredzi, kad kopā ar kolēģiem izpratām aizvien vairāk. Pati raidījumus tagad nevarētu montēt, bet pamati ir apgūti (smejas). Ja pamati ir, tad jāmācās tālāk. 

Kādas ir Vidzemes Augstskolas Atvērtās Universitātes priekšrocības?

Man priekšrocība bija iespēja izvēlēties kursu kuru es patiešām vēlos apgūt! Jo no pieredzes zinu, ka daļa no kursiem, ko apgūsti augstskolā īsti nav vajadzīgi un nākotnē nenoderēs. Vidzemes Augstskolas Atvērtā Universitāte sniedz šo iespēju izvēlēties!

Kādiem cilvēkiem vai profesiju pārstāvjiem, jūsuprāt, būtu lietderīgi studēt Atvērtajā Universitātē? 

Manuprāt, Atvērtā Universitāte ir tiem, kuri jau ir strādājoši cilvēki, kuriem jau ir augtākā izglītība. Vai arī tiem, kuriem tās nav, bet grib savu kvalifikāciju “celt” augstāk. Apmeklējos konkrētos kursus, var iegūt zināšanas, kas nepieciešamas konkrētajā situācijā.

Ko jūs teiktu cilvēkam, kurš šaubās, vai izmantot iespēju studēt Atvērtajā Universitātē? 

Pamēģināt vajag. Grupas nav lielas, vairāk var uzdot jautājumus un iesaistīties. Pasniedzēji strādā arī individuāli, palīdz izskaidrot to, kas nav saprotams. Var izmantot visas priekšrocības, ko sniedz augstskola, piemēram, bibliotēka. Šis arī ir ļoti labs veids kā sevi izaicināt. Piemēram, es neesmu “kameru cilvēks” un šajā kursā mums bija jāveido raidījums un es biju raidījuma vadītāja. Mums bija sava grupiņa, kur mēs visi bijām kolēģi un apzināti dalījām darba lomas tā, lai pienākumi nesakristu ar to, ko mēs jau veicam ikdienā. Mums tas bija liels izaicinājums, kura laikā ieguvām lielisku pieredzi.